lørdag den 21. januar 2012

Kylling i druer

Foto:Sara B. Clausen


Kylling i druer er en dejlig ret som jeg holder meget af. Her får i min version.

4. personer

4 kylling brystfilleter eller en parteret kylling.
2½ dl. fløde (fx. madlavnings)
2 spsk. karry
1 dl god kyllingefond
2 skalotteløg, små tern
1 rød chili u. kerner, finthakket
ca. 25 g smør
salt og peber
1 bakke vindruer  u. kerner, i halve.
evt. lidt maizena

Krydder kyllingen med salt og peber og brun stykkerne på panden. Overfør til et ildfast fad. og sæt i ovnen ca. 20 min ved 200 grader.
Rens panden om nødvendigt. Smelt herefter smørret og svits karryen heri, tilsæt løg og chili, efter få minutter tilsættes fløde og bouillon. Sovsen koger lidt ind. Smages til med salt og peber og jævnes evt. med en lille smule maizena om nødvendigt. Vend derefter druer i sovsen og hæld det over kyllingen. Sæt i ovnen i ca. 10 min. Serveres herefter evt. med kartoffelbåde eller Ris og en god salat.




2 kommentarer:

  1. Uhmm, en af mine yndlingsretter, den ligner lidt den jeg laver fra Arla :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa, tak ja det er en super ret. Tror egentlig oprindeligt også jeg fandt opskriften der, har så bare lavet lidt justeringer hen af vejen :-)

      Slet