mandag den 26. december 2011

Mormors sildefad

Foto: Tove Mortensen

Denne opskrift er ikke min egen- men en jeg fik serveret forleden til julefrokost. Opskriften er en jeg fik af min søsters svigemor, denne har fået den af sin mor ( derfor mormors sildefad) og mormor fik den vist af en polsk sygeplejerske, så måske stammer opskriften i virkeligheden fra polen? Den smager i hver fald godt på en god skive rugbrød og er lidt anderledes at komme med end de traditionelle karrysild, Marinerede m.m.

Jeg fik opskriften og et billede :-)

1 glas kryddersild-skæres i tern,og lægges i et tærtefad.
½ bæger creme fraice blandes med Mayonnaise efter smag.
derefter smages til med karry, salt og peber.
Dressingen fordeles herefter ovenpå de udskårne kryddersild i bidder.

pyntes med:
1 stk løg- skal skæres t tern og lægges oven på.
kogte æg skæres ud og  fordeles dekorativt rundt i kanten.
Rødbeder skæres ud i tern og fordeles ligeledes rundt i fadet.
rød eller sort kaviar, fordeles i små "klatter". Derefter pyntes med lidt grønt fx. karse, purløg, dild eller lignende.



Velbekomme, lige til at tage med til sammenskudsgildet eller lignende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar