fredag den 28. oktober 2011

En dejlig frokost med Mexicanske toner.

Foto: Sara B. Clausen


Efter at have siddet foran pc i mange timer og skrevet på min modulopgave, som fylder en del hos mig for tiden, måtte jeg have en pause. Jeg besigtigede køleskab og prøvede at tænke få mange af de ting jeg skulle have brugt ind i en ret. Dette skal dog efter min mening helst have en vis stringens og tema. Jeg endte med en mexicansk inspireret æggekage :-) Den smagte helt sikkert godt og serveret med en moden avocado og hjemmebagt rugbrød var det et skønt måltid. I skrivende stund er yngste sønnen kommet hjem og gufler også i sig med stor appetit  og uhmmm lyde :-)
Ja og så brugte jeg jo lidt af andefedtet fra forleden også (jeg gemmer det altid for det smager altså for godt, når man steger fx. kartofler deri!!)

Ingredienser:

3 æg
1 dl. mælk
4 forårsløg, skåret på skrå i skiver.
1 Rød Chili frisk og uden kerner, hakket.
8 små kogte kartofler.
en håndfuld revet Cheddarost
Lidt Jalapenos
En håndfuld små tomater
En Avocado
Salt & peber
Andefedt eller vegetabilsk fedt til stegning.

Skær kartofler i mindre stykker og steg dem 5 min i andefedt/vegetabilsk fedt på en pande der kan tåle varme på håndtaget også. Tilsæt herefter chili og forårsløg vend det med kartofler på panden i nogle min. Tilsæt 3 æg pisket sammen med mælk og salt samt peber. Lad det få ca. 3-4 min. Fordel revet ost over, nogle jalapenos og halverede tomater. og sæt så panden i ovnen ved 150 grader og  bag den til overfladen er stivnet. Server med rugbrød og evt. Avokado med citron klemt over.


Foto: Sara B. Clausen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar