mandag den 12. september 2011

Spicy Kokos- & karry kyllingesuppe.

Her til aften, havde jeg brug for noget, der kunne jage en skræk i livet på en irriterende omgang forkølelse. Så jeg lavede denne skønne og dejligt varmende suppe.
jeg brugte til ca. 4 personer:

500 g. kylling brystfillet i tynde strimler.
2 store gulerødder i fine små stave.
4 cm. frisk ingefær, hakket fint.
1-2 fed hvidløg, hakket fint.
1  løg i tern.
1 frisk rød chili, uden kerner, i fine tern.
2 spk. lys soya
2 spk. Fish sauce
2 spk. gul karry pasta.
3 dl. Hønsefond.
1 dåse kokosmælk (light)
sesamolie, til stegning
hakket frisk koriander
salt og peber

1. kyllingebrystfilet i strimler, vendes med fishsauce og soya og marinerer i ca. 30 min. Imens har du tid til at hakke grøntsager m.m.
2. Kyllingestrimler svitses i lidt sesamolie, til de er brunet lidt. Herefter tilsættes løg, hvidløg, chili, Ingefær og gulerødder og svitses med ca.5 min.
3. Hønsefonden tilsættes efterfulgt af kokosmælk og den gule karrypasta. Det hele simrer ca.15 min.til sidst tilsættes friskhakket koriander og der smages til med salt og peber.

Mine børn kan godt lide nudler, så jeg kogte fuldkornsnudler og lagde en lille portion i midten af den dybe tallerken og hældte den varme suppe over. Men suppen er helt fin også uden.

Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar