tirsdag den 12. december 2017

Julemysli med kanel og vanilje, nødder og tørret frugt.

Foto: Sara B. Hansen.
Jeg må indrømme at jeg begynder at glæde mig til juleferie og hyggelige morgener med familien og god tid til at spise blødkogt æg, hjemmebagt morgenbrød og skyr med hjemmelavet mysli........derfor har jeg også lavet denne lækre julemysli klar - den er i virkeligheden god hele året- men lige krydret med lidt ekstra meget godt- kanel, vanilje, tranebær, abrikoser, kokosflager og masser af nødder.
Det er hyggeligt at lave selv og den helt stor fordel er jo også at kunne tilføje alt det man selv holder af.
Det er i øvrigt også en sød lille værtindegave eller noget hvis man kommer det på et flot glas og cellofan omkring.

Ingredienser:

300 g. grove havregryn
150 g. grofthakkede nødder (valnødder, hasselnødder, mandler)
50 g. solsikkefrø
2 spsk. honning
3 spsk. agavesirup
40 g. smør
1 ½ tsk. kanel
1 tsk. Vaniljekorn
150 g. tørret frugt som tranebær, abrikoser (figner, dadler eller lignende)
Kokosflager ca. 1½ dl.

Bland havregryn, nødder og solsikkefrø og kokosflager smelt smør og honning, sirup + krydderier blandes og bages v. 150 grader i 30 til 40 min.

Find også Saras Madunivers på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar