mandag den 18. april 2016

Tortillapizza med kylling, peberfrugt, tomat og spejlæg :-)

Foto: Sara B. Hansen.
Nem og lidt sjov aftensmad på en mandag aften- en tortilla pizzabund ( en smule tykkere end de almindelige) lidt forskellige rester og vupti så var der god og mættende mad på bordet.
Det kan klares på ganske kort tid og selvom det måske ikke ser ud af så meget så er størrelsen helt fin, for med de mange proteiner i ægget mætter det godt.

Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 4 personer:

4 tortilla pizza bunde.
2 dl. tomatsauce evt. en rest pizza sauce
1 løg, finthakket
2 kyllingbrystfileter, mindre tern
1 dl majs
1 rød snackpeberfrugt
2 tsk. oregano,
1 tsk. chiliflager
Salt og peber

4 æg
1 dl. revet cheddar
Lidt olivenolie ( gerne på spray)

Tilbehør:  fxsalat, jalapenos, chilisauce..

Foto: Sara B. Hansen.


Varm ovnen op til 200 grader. Placer tortillabundene på bagepapir på to plader, spray med lidt olie, bag dem 3 min i ovnen og tag dem ud..

Svits kylling i lidt olie på en hed pande, vend med løgene og svits yderligere nogle min. Tilsæt majs, tomatsauce og krydderier, lad simre 5 min. tag af varmen. Fordel kyllingfyldet i en ring på hver tortilla og lav plads til ægget i midten. Der skal ikke være noget fyld der.
Slå ægget ud i midten. drys med cheddar og evt. lidt ekstra oregano og chiliflager.
Bag tortillapizzaerne i ca. 9-10 min. Til bunden er sprød og ægget har sat sig men er smilende.
Server med salat og evt. chilisauce og jalapenos.

Husk at du også finder mig på FACEBOOK :-)

Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar