mandag den 14. marts 2016

Varmrøget laks med wasabicreme, små krydderbagte kartofler og lækker sommerlig salat.

Foto: Sara B. Hansen.
Menuen  her til aften var ganske sommerlig- jeg havde fanget en lækker varmrøget lakseside på tilbud i LIDL (og nej, det er ingen skjult reklame, bare service info, for de kan være svære at få fat på!)
Dertil fik vi en skøn wasabicreme, lækre små øko kartofler vendt i smør og krydderier og bagt sprøde i ovnen og en drønlækker salat. Det ser ud af en masse men tog ikke lang tid at lave.


Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 4 pers:

1 varmrøget lakseside

Kartofler:
800 g. små fine øko kartofler
1 spsk. smør
1 spsk. oregano
1 tsk. hvidløgspulver
1 spsk. flagesalt

Wasabicreme:
2 dl. creme fraiche 9%
2 spsk. wasabipasta

Salat:
1 salathoved ( krølsalat el. lignende)
1 bakke jordbær
1 bakke blåbær
4 spsk. ristede blandende nødder eller pinjekerner
Frisk parmesanost i flager


Foto: Sara B. Hansen.


Kog kartoflerne 10 min. i letsaltet vand. Hæld vandet fra. tilsæt smør og krydderier og ryst gryden lidt. Hæld i en bradepande beklædt med bagepapir og sæt i ovnen ved 200 grader til de er gyldne og sprøde. Ca. 25 min.

Skyl salaten, kom i bunden af et fad. Skyl og nip jordbær og skær i skiver og kom dem henover salaten, Skyl blåbær og kom henover. Drys med ristede nødder og parmesanflager.

Rør creme fraiche og wasabipasta sammen.

Lad laksen lune med i ovnen i ca 8 min. inden servering.

Find mig også på FACEBOOK.


Foto: Sara B. Hansen.

1 kommentar: