onsdag den 16. december 2015

Torskefad med spidskål, gulerod og forårsløg i lækker kokossovs - serveret med brune ris.

Foto: Sara B. Hansen.
Supernem - men virkelig meget lækker ret - jeg skriver opskriften ned lige med det samme for at være helt sikker på at huske min lille kreation for den skal uden tvivl laves igen :-) 
Den er perfekt på en travl hverdag, men smager ikke på nogen måde, som noget man bare lige har smækket sammen på kort tid- her har du dejlig mad på bordet på 30 min.  Faktisk kunne den også sagtens serveres for gæster, de vil sikkert synes om den :-)


Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 4- 6  personer

6 frosne Torskeloins (meget lækkert benfrit rygstykke fra torsken)
Saften fra en lille citron
Salt og peber
olivenolie
½ fintsnittet spidskål
1 bundt forårsløg
3-4 store gulerødder i julienne (eller groft revet)
1½ spsk. cajun krydderi, (Urtekram)
1½ dl god tomatsauce på flaske
1 dåse kokosmælk
1-2 tsk. gul curry paste
1 spsk. maizena rørt ud med 1 dl. vand


Foto: Sara B. Hansen.


Lad torsken tø op i køleskabet. Dup dem tørre med køkkenrulle. Placer dem i bunden af et ildfast fad, klem citronsaft henover og drys med salt og peber, giv en sjat olivenolie henover.
Snit kål, gulerødder og skær forårsløg i skiver på skrå.
Kom lidt olie i en sauterpande og svits kål, gulerod og forårsløg i nogle min. Tilsæt cajunkrydderi og svits med nogle min. Hæld kokosmælken ved samt tomat. Lad simre 5 min. Rør maizena ud i vandet og jævn sovsen, inden den hældes henover torsken og glattes lidt ud. Sættes i en 200 grader varm ovn i 15 min.

Kog risene efter anvisning på pakken.Jeg brugte brune parboiled ris 4 dl og 5½ dl vand + 1 tsk. salt koges op og herefter skrues ned for varmen og de simre viden under låg til væsken er absorberet og de er dejligt løse - ca. 25 min.

Find mig også på FACEBOOK

Foto: Sara B. Hansen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar