tirsdag den 14. juli 2015

Morgenmad i haven.

Foto: Sara B. Hansen.

Foto: Sara B. Hansen.
Jeg må altså lige endnu en gang slå et slag for den sunde bananvaffel (uden sukker og fedt)som du kan forkæle dg selv med, hvad enten det er som morgenmad, mellemmåltid eller dessert, så smager den bare så forrygende. Det bliver bestemt ikke værre af at spise den i haven i morgensol og med udsigt til mine fine blomster- og at jeg stadig har sommerferie!
Spis den med honning og frugt eller en klat skyr - vi fik æbletern vendt i saften fra en friskpresset appelsin.


Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 2 alm. størrelse vafler:

1 banan
1 æg
1 spsk. grahamsmel
et nip salt
Evt. 1 knivspids vaniljekorn

½ tsk. kokosolie til vaffeljernet


Foto: Sara B. Hansen.


Mos bananen og bland med æg, salt og grahamsmel, Varm vaffeljernet op. kom kokosolie på, fordel med pensel. Steg vaflen..... Vupi så er du klar!

Spis den med friske blåbær, skiver af jordbær, kiwi eller andet frugt. 

Her har jeg toppet med lidt rabarberkompot, lavet af et bundt rabarber skåret i skiver på 1½ cm, vendt med 1 dl. sukrin gold, lidt vaniljekorn og bagt i ovnen i ca. 20 min.ved 170 grader.

Husk at du også finder mig på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.
Foto: Sara B. Hansen.
Foto: Sara B. Hansen.
Foto: Sara B. Hansen.
Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar