fredag den 1. maj 2015

Lækre og syndige bananmuffins med nutella.

Foto: Sara B. Hansen.
Dagen i dag har budt på både sol og regn her hvor jeg bor og da det stod ned i stænger og himlen blev grå, var det ret hyggeligt at kunne servere disse super lækre muffins til en god kop kaffe og så sidde tørt og godt i udestuen og se ud på haven, hvor alting begynder at spire frem og folder sig ud og græsset er nyklippet og grønt.
Opskriften gav 8 store muffins, men man kan selvfølgelig vælge lidt mindre forme end jeg har gjort her.

Jeg vidste at jeg ville lave muffins med banan og nutella og surfede lidt rundt efter en opskrift i sidste ende faldt valget på en opskrift som jeg fandt på denne blog.

Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 8 store muffins:

  • 4½ dl mel
  • 1¼ dl sukker
  • 1½ tsk bagepulver
  • 1 knivspids salt
  • 3 modne bananer
  • 1 dl græsk youghurt 
  • 2 æg
  • 75 g smør
  • 1 tsk vaniljekorn eller kornene fra 1 stang vanilje
  • 8 tsk nutella 


  1. Rør mel, sukker, bagepulver, vaniljekorn og salt sammen i en skål. 
  2. Smelt smørret og lad det køle af. Mos bananerne med en gaffel og rør sammen med yoghurt, æg og smeltet smør. 
  3. Vend banan-/ æggeblandingen sammen med melblandingen med en dejskraber og lette bevægelser.
  4. Tænd ovnen på 180 grader(varmluft).
  5. Fordel dejen i 8 store muffinsforme  fyld dem ca. 2/3 dele op. Kom 1 teske nutella på toppen af hver muffin. Rør nutellaen ud i toppen af hver muffin med en tandstikker.
  6. Bages i ca. 20 minutter. tjek efter med en kødnål eller lignende, at der ikke hænger dej ved.
  7. Lad køle af på en bagerist.
  8. Husk at du også finder mig på FACEBOOK
Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar