søndag den 12. april 2015

Glutenfri Brownie.


Foto: Sara B. Hansen.
En skøn og let opskrift på Brownies som smager lækkert og har den rette konsistens. Jeg havde brug for en glutenfri opskrift og surfede derfor efter inspiration og faldt derfor over bloggen "Glad uden Gluten" som bestemt er et besøg værd :-) Jeg synes det var den nemmeste og bedste opskrift af den jeg lige så. Jeg har lavet mine egne småjusteringer og skriver opskriften som jeg lavede den.
Jeg er sikker på man sagtens kan smide lidt valnødder i denne opskrift, eller hvide chokoladedråber. Jeg synes altid det er godt med lidt frugt til en brownie og også gerne hindbærcoulis, måske endda lidt vaniljeis hvis man går helt amok :-)

Foto: Sara B. Hansen.

Ingredienser ca. 20 stykker.


150 gram mørk chokolade, mindst 70 %
140 gram blødt smør
200 gram sukker
3 æg
1 deciliter fuldkornsrismel
½ tsk. kanel
1 tsk. Vaniljekorn

Smelt chokoladen enten i chokoladesmelter eller over vandbad.
Pisk æg og sukker  tykt og skummende og tilsæt til sidst den bløde smør og pisk med. Vend fuldkornsrismel med kanel og vanilje og vend det i dejen.
Vend til sidst den smeltede chokolade i dejen og hæld den i en lille bradepande med bagepapir i.
Sæt kagen i midten af en kold ovn og tænd ovnen på 175 grader(varmluft). Lad kagen bage i 30 minutter. Sluk herefter ovnen og lad kagen stå ved eftervarmen i ovnen i 10 minutter, inden den tages ud. Løft kagen ved hjælp af bagepapiret og læg den på en rist og lad den køle helt af. 

Husk at du også finder mig på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar