onsdag den 4. marts 2015

Majspandekager med lækkert vegetarfyld.

Foto: Sara B. Hansen.
Super nem og lækker hovedret- som er let at lave også i hverdagen. Hvis du kender nogen der er meget "vegetarskeptiske" ( eller du måske selv er?) så er jeg næsten sikker på at de/du med denne ret, formentlig slet ikke vil opdage, at det er vegetarisk men blot sige uhmmmmm!!
De smager altså virkelig godt de her lækre madpandekager!
Jeg er ikke selv vegetar, men prøver at undgå kød nogle dage om ugen for at tilpasse det anbefalingen med max. 500 g.  kød pr uge.
Til fyldet har jeg brugt en pose Fajita grøntsagsmix fra frost, som er på tilbud til 5 kr. i REMA 1000 i forbindelse med deres jubilæum. Det kan selvfølgelig erstattes med friske grøntsager peberfrugt (rød,gul,grøn), rødløg, majs.


Foto: Sara B. Hansen.

Opskrift vegetarfyld:

1 pose (450 g.) frosne Fajita grøntsager (Rema1000) eller friske.
1 dåse hakkede tomater med chili
1 pose fajita spice mix
1 pose soy4 you mørk granulat (fås også i Rema1000)
1 fed hvidløg
1 dl. vand

Majspandekager (ca.10 stk):

3 dl. majsmel
3 spsk. hvedemel ( kan erstattes med rismel)
3½ dl. minimælk
4 æg
1 tsk. salt
2 spsk. flydende Becel

Desuden:
1- 1½ pose revet ost f.eks cheasy revet mozzarella 13%
Evt. en frisk rød eller grøn chili


Foto: Sara B. Hansen.






Foto: Sara B. Hansen.

Bland mel og hvedemel sammenog pisk mælken i lidt af gangen.Pisk æggene samt salt og becel i og lad dejen stå koldt s´ca. ½ time. Bag pandekagerne der bliver ca. 10 hvis du bruger en pande på 21 cm. i diameter. De kan sagtens bages dagen før hvis det er,

Lav fyldet ved at stege grøntsagerne i lidt olie i ca. 6 min. tilsæt  fajitakrydderimix, hvidløg, tomat og vand samt soy4you lad det simre i 10 min.

Rul nu fyldet sammen med lidt revet ost ind i pandekagerne. Placer dem i et fad (med bagepapir) med samlingen ned af. kom lidt revet os over og evt. en frisk grøn eller rød chili i skiver. Gratiner dem i ovnen ca. 10 min ved 175 grader (varmluft)Server med en god salat til.
Foto: Sara B. Hansen.


Husk at du også finder mig på FACEBBOOK,


Foto: Sara B. Hansen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar