lørdag den 23. august 2014

Thaifrikadeller med chili, forårsløg og sesam.

Foto: Sara B. Clausen.
Disse thaifrikadeller medbragte jeg til skolearrangement sammen med nudelsalaten og det passer jo rigtig godt sammen - jeg er selv vild med Thaimad og i det hele taget noget der smager af lidt mere og er lidt anderledes end de almindelige frikadeller, kartoffelsalat, pølsehorn og lasagne der tit kommer.
I børnenes tidligere klasser er jeg altid gået efter de mere spændende retter som mødre ( ja det er jo typisk dem - men teoretisk set kunne det vel også være fædre;-) fra andre lande tager med. Jeg elsker at smage og lave alverdens mad.

Ingredienser:

1000 g. svinekød
1½ bundt forårsløg
5 cm. revet ingefær
2 røde chilifrugter i tern
2 fed hvidløg, knust
5 spsk. sesamfrø
3 spsk. sød chilisauce 
2 spsk. fish sauce
Salt og Peber
2 æg

1½ dl sesamfrø til at rulle dem i. 
Olie til stegning.
Sød chilisauce

Rør farsen med de øvrige ingredienser og lad den trække på køl 30-60 min. Form små kødboller og tril dem i sesamfrø, steg dem i olie (fx. olivenolie) til de er gyldne og gennemstegt. Server fx. med nudelsalat og sød chilisauce.

Find mig også på: FACEBOOK

2 kommentarer:

  1. Uhmm det ser lækkert ud Sara :-)

    En af mine favoritter er også fiske thai-deller med deres
    agurkesalat, du skulle prøve dem hvis du en dag skal
    på thai restaurant.

    Kh Lykke

    SvarSlet
  2. Mange tak Lykke, har lavet thaideller selv- men kunne nok være sjovt at prøve dem på en rigtig thairestaurant :-) Helst i Thailand!

    Kh Sara

    SvarSlet