torsdag den 21. august 2014

Marineret svinemørbrad med kokosmælk, palmekål og fuldkornsnudler.

Foto: Sara B. Clausen.
Forleden faldt jeg over Palmekål på Nettos grøntsags hylder, den har jeg ikke lige set før med der stod den var god stegt hårdt i wokretter. Det er smagsmæssigt en mellemting mellem spinat og grønkål.
Jeg synes den er rigtig lækker i den her ret, hvor mørbraden fik lov til at marinere et døgn i køleskabet.


Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser 4 personer:

1 svinemørbrad, skåret i strimler
5 spsk. soja
2 spsk. sambal Olek
1 spsk. Sesamolie
1 tsk. chiliflager
Friskkværnet peber
(det er ikke nødvendigt med ekstra salt p.g.a. sojaen)

1 palmekål, fintstrimlet
1 bundt forårsløg, skiver
½ squash (kun den hårde del- ikke midten med kerner) skåret i tern.
4 cm finthakket frisk Ingefær
1 fed hvidløg knust
1 grøn chili, strimler
1 rød chili, strimler
350 g. Frost wokblanding
1 dl. Kikkoman woksauce
1 dåse kokosmælk

1 pakke fuldkornsnudler, sesamolie


Foto: Sara B. Clausen.


Rens mørbraden og skær dem i strimler, høld de øvrige ingredienser over og lad marinere natten over på køl eller min. 1½ time.

Kog nudler som anvist på pakken, hæld i et dørslag og skyl med koldt vand,afdryp og vend dem med lidt sesamolie.
Varm lidt olie i en wok og steg det marinerede kød ved høj varme i 3 min. Overfør til en tallerken. Svits nu chili, hvidløg, forårsløg og ingefær nogle min. og tilsæt palmekålen samt squash  svits i 4 min. Tilsæt de frosne wokgrøntsager. svits yderligere nogle min. Hæld woksauce over samt kokosmælk og lad det varme godt igennem. Vend med nudlerne og server.

Find mig også på FACEBOOK.


Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar