torsdag den 19. juni 2014

Nem kyllingecurry med grønt og ris.

Foto: Sara B. Clausen.
Herhjemme er vi glade for krydret mad mad og Indisk er klart en af favorit. Her får du en hurtig version af en klassiker, som er tilføjet lidt ekstra grønt. Server med ris og evt. naanbrød- der her jeg en super lækker opskrift lige HER, hvis du har lyst til at lave dem selv :-)

Foto: Sara B. Clausen.
Ingredienser 6 personer:

1000 g. kylling inderfillet
1 spsk. kokosolie
2 store løg, hakket
1 bakke cherrytomater skåret i kvarte
500 g. blandet wok grønt frost ( i denne Majs, ærter, broccoli, peberod og gulerod)
3 spsk. øko. Cosmoweda tikka curry paste (fås på nettet og i mange helsekostbutikker)
1 dåse hakkede tomater
1 dåse kokosmælk
1 spsk. flydende kyllingfond
1 tsk. hvidløgspulver eller et fed frisk
Salt og peber.
1 stor spsk. maizena (udrørt i lidt vand til jævning).

Foto: Sara B. Clausen.

Svits de hakkede løg i kokosolien til de er klare. tilsæt kyllinginderfilet passende stykker (ca. halverede).Brun dem i ca. 5 min. Tilsæt små cherrytomater og tikka curry paste samt flydende kyllingfond og lad det simre 5 min. Tilsæt hakkede tomater og kokosmælk, krydderier og lad simre i 10-15 min. Tilsæt grøntsager og kog med nogle min. Hvis sovsen er for tynd jævnes den med maizena. Kog ris og server evt. med naan.

Tilbehør: Ris, naan.

Find mig også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar