søndag den 15. juni 2014

Grillet ørred med citron, fennikel og dild.


Foto: Sara B. Clausen.
Jeg er ikke så flink til at få grillet fisk som jeg egentlig gerne ville være- men i dag røg der en flot ørred på ca. 1,4 kg på Grillen med "maven fuld af citron, dild og fennikel".
Jeg synes det smager rigtig godt- tilbehøret var grillede majskolber og min elskede melonsalat samt lidt friskbagte maltstykker.

Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser 4 personer:

1 Ørred ca. 1,4 kg
1 øko. Citron i skiver
1 bundt dild
Salt og peber
1 fennikelknold i skiver

Foto: Sara B. Clausen.


Rens fisken godt under koldt vand og dup den lidt tør med køkken rulle. Krydder med salt og peber og fyld bugen med citronskiver, fennikel og dild.
Tag to store stykker kraftigt grillfolie og pak fisken ind i det så den slutter tæt.
Kom pakken med fisken på grillen - den skal have ca. 12 min på hver side. Tjek kødet efter 20 min. om det løsner sig i flager.
Server med det tilbehør du kan lide og gerne en kold skyr eller creme fraiche light dressing med masser af friskhakkede krydderurter.

Find mig også på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Clausen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar