torsdag den 10. april 2014

Italiensk kalkunfad med champignon og tomat.

Foto: Sara B. Clausen.
Da jeg fandt på denne opskrift, kunne jeg allerede fornemme at det ville blive en succes og det er helt sikkert en ret der er kommet for at blive herhjemme. Nem at lave og smager bare super!
Server med sprøde kartofler lavet i ovnen blot vendt med salt og olivenolie eller med ris el. pasta til - det er helt op til dig.Suppler med en god salat.

Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser 4 pers:

1 kakunbryst, skåret i schnitzler
3 spsk. olivenolie
Revet skal af en øko citron
1-2 spsk. citronsaft
2 spsk. finthakket rosmarin
Salt og peber
1 solofed hvidløg, knust med kniven og hakket fint
3 små løg, ringe
1 tsk. flydende honning
500 g. champignon i tykke skiver
Oliveolie og smør
1 flaske tomatsauce 680 g.

Tilbehør: Kartofler, ris eller pasta og en god salat.


Foto: Sara B. Clausen.

Vend kalkunschnitzler med olivenolie, hvidløg, rosmarin samt citronskal, citronsaft salt og peber. Lad marinere 20 min. Varm en pande op med lidt olivenolie og smør og brun schnitzlerne, nogle stykker af gangen, i ca. 2 min. på hver side. Overfør dem efterhånden som de er stegt til et ildfast fad. Brun champignon på samme pande, drys med lidt salt og peber, hæld dem over schnitzlerne. 
Brun herefter løgringene på panden, tilsæt en smule mere smør og evt. lidt vand efterhånden som de steger. Kom lidt honning ved - sødmen er god sammen med syre fra tomaterne.
Kom løgene i fadet til schnitzler og champignon. hæld tomatsaucen under. Sæt i en 200 grader varm ovn i 20 min.
Server med det ønskede tilbehør.

Foto: Sara B. Clausen.



Find mig også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar