tirsdag den 25. marts 2014

Supergode Vafler med hindbærskyr og lakridsukker.

Foto: Sara B. Clausen.
I dag er det d. 25. marts og det er nordisk vaffeldag, jeg holder hårdt på at fejre pandekagedagen og nu er vaffeldagen så røget med på repertoiret......hvorfor??? hmmmm- bare fordi det er lækkert og ret så hyggeligt <3 Vi testede en norsk opskrift på vafler ( den er bare god!) Kan dog ikke selv undvære lidt vanilje i dejen så det måtte jeg lige snige med ind.
Så blev de serveret med bl.a skyr rørt med lidt hjemmelavet hindbær-syltetøj og lakridsukker og så fandt vi ud af at de også smager ret godt med lemon curd og lakridsukker ;-) Er du mere til det klassiske, kan du jo bare bruge vaffelopskriften sammen med dit yndlingstilbehør.

Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser 6 personer:

2 æg
1 dl sukker
2 dl. kærnemælk
1½ dl. vand
350 g. hvedemel
1 tsk bagepulver
½ tsk. natron
1 tsk. kardemomme
evt. 1 tsk. vaniljekorn
125 g. smeltet smør

Tilbehør:

2 dl skyr rørt med 3 spsk. hjemmelavet hindbærsyltetøj
1 dl. sukker og 1 stor tsk. rålakridspulver

eller det tilbehør du nu kan lide :-)

Foto: Sara B. Clausen.


Pisk æg og sukker til et tyk og cremet æggesnaps. Tilsæt kærnemælk og vand. Rør de tørre ingredienser sammen og sigt dem i æggeblandingen. Pisk grundigt igennem til en glat dej. Lad hvile i min.15 min. Smelt smørret og rør det i. Bag vaflerne og server dem sprøde og friskbagte med det ønskede tilbehør.

Find mig også på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar