onsdag den 4. september 2013

Kylling og Chorizo Jambalaya.

Foto: Sara B. Clausen.
Jeg kan rigtig godt lide krydrede cajunretter som Dirty Rice og en tidligere ret som jeg har blogget Rejer i Cajunsauce (hvis du følger linket kan du se en opskrift på hjemmelavet cajun krydderi) denne gang brugte jeg Cajun krydderi fra Urtekram som jeg købte i Irma. Det er en lækker ret som vi alle herhjemme kunne lide. Helt sikkert en jeg vil lave igen.

Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser 4 personer

1 spsk. olivenolie
2 store kyllingbrystfilet skåret i mindre tern
2 løg, hakket
1 rød peberfrugt i tern
2 fed hvidløg
4  chorizopølser i skiver (ca. 150 g.)
2 spsk. Cajunkrydderi
250 basmatiris
400 g. mosede tomater på flaske
4 dl. kyllingfond
4 spsk. bredbladet hakket persille
1 bundt forårsløg i skiver
Friskværnet peber
Salt

Varm olien i en dyb sauterpande med låg til. Svits kyllingen til den bliver gylden, tilsæt chorizo og vend den sammen med kyllingen i nogle min. Tilsæt herefter løg, hvidløg og lad dem stege med nogle min.tilsæt peberfrugt, forårsløg og cajunkrydderi og ris og vend det sammen og hæld så kyllingfond og tomat ned til retten. Læg låg på og lad simre under låg i ca. 20-25 min indtil risene er bløde og væsken absorberet. Smag retten til med salt og peber. Garner med bredbladet persille.
Server straks.

Foto: Sara B. Clausen.

Find mig også på Facebook:https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar