tirsdag den 3. september 2013

En aften med Umarhro, Urtekram og en masse søde blogger.

Foto: Sara B. Clausen.
I torsdags, var jeg til et rigtigt hyggeligt arrangement som Urtekram havde inviteret til. Jeg så frem til det både fordi et tidligere arrangement jeg havde været til med dem var rigtig godt og jeg er rigtig glad for deres produkter- men også fordi det var med Umahro som jeg også er ret begejstret for. Enkle og gode produkter og teknikker og ikke mindst sundhed, er ord jeg forbinder med ham.
Urtekram har indgået et samarbejde med ham som de kalder "LIVET ER MEGET MERE" som du kan læse om ved at klikke på linket.

Selv har jeg haft meget glæde af Umahros "Køkkenrevolution på høje hæle" hvor der er mange skønne opskrifter.

Det blev en rigtig god aften og det var rigtig hyggeligt at hilse på andre madbloggere både nogen jeg kendte og nogen jeg ikke kendte.


Foto: Sara B. Clausen.


Aftenens menu lød på:


  • Tomatbagt Laks med Karry se opskrift HER
Foto: Sara B. Clausen.
Foto: Sara B. Clausen.

  • Madmuffins med Rejer og grøntsager ( jeg fik ikke opskriften med, men du kan se den her hos Den Sultne Studerende
  • Boghvede- og rismelspandekager med blåbær (det hold kom jeg selv på) OPSKRIFT HER
Foto: Sara B. Clausen.
Foto: Sara B. Clausen.

Billede fra Urtekram.


Jeg synes den tomatbagte laks i al sin enkelthed smagte fantastisk godt og jeg har allerede lavet den igen herhjemme :-)

Boghvede/rismels pandekagerne med blåbær, smagte også virkelig dejligt og mættede godt. Dem skal jeg helt sikkert også lave igen og også prøve nogle andre varianter- Umarhro snakkede meget varmt for mørk chokolade i festversionen, mirabeller, kirsebær som andre varianter.

Kakaomousse på avokado var også en både smagfuld og meget rig mundfuld- man kan ikke spise dtor mængder. Det er vigtigt at den serveres afkølet, så kom den en tur i fryseren inden servering og gerne med lidt frisk frugt til fx. appelsin, druer eller hindbær måske blodgrape kunne være et kækt tilbehør også.

Madmuffins vil jeg nok også eksperimenter mere med- jeg kunne godt finde på at vende grøntsagerne hurtigt på panden med lidt krydderier og lade dem køle før de kom i dejen, tror det vil give lidt mere smag og en god konsistens. Der skal leges lidt med det. Men et rigtig godt bud på sundt madpakke tilbehør!

Jeg var på hold med søde "kræsne Linn" fra Frøken Kræsen og det var meget hyggeligt at sludre og lave pandekager sammen. Tjek hendes blog, den er rigtig fin!


Foto: Sara B. Clausen.




Kirsten fra Kødfri Fredag - beundrer jeg meget, hun er en garvet dame på vegetarområdet og jeg synes hun har en super fin og inspirerende blog!

Foto: Sara B. Clausen.


Jeg nåede også at hilse på den kønne og sprudlende Carla fra Carlas skønne blog som jeg synes er en rigtig flot og festlig. Jeg har fået lov at låne et billede af hende, fik jo ikke taget af mig selv ;-)
Foto: Sara B. Clausen.
Alt i alt en rigtig fin aften- tak til Urtekram og de andre Bloggere for en god oplevelse :-)

Foto: Sara B. Clausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar