søndag den 14. juli 2013

Uhmm - så - lækker! Dadelkage med banan, kokos og kakao (glutenfri)

Foto: Sara B. Clausen.
Denne kage er bare så lækker- helt klart en af mine favoritter! Der er ikke mel eller sukker i. Grundopskriften stammer fra Umahros "køkken revolution på høje hæle"- men denne er en ny variation som jeg lavede i dag og det er bestemt ikke sidste 
gang.

Foto: Sara B. Clausen.


Opskrift til en stor springform på ca. 30 cm.

350 g. stenfri dadler
100 g. kokosmel
2 modne bananer
6 spsk. appelsin saft eller juice
200 gram mandler
1½ tsk. vaniljekorn
2 tsk. kanel
6 æg
5 spsk. kokosolie
6 spsk. kakaopulver
en knivsspids salt
Et lille drys friskkværnet sort peber
evt. 1 spsk. honning

Foto: Sara B. Clausen.

Alle ingredienser køres til en jævn masse på en food processor og kommes i en springform. Jeg kommer bagepapir om bunden og klemmer det fast om bunden og smører siderne med kokosolie.
Bages ved 175 grader i ca. 45 min. nederst i ovnen. Lad køle inden der skæres af den. Sørg for at løsne kagen fra siderne(hvis nødvendigt) af springformen inden du åbner hængslet. Server gerne med en klat græsk youghurt rørt med fx. lidt appelsinsaft, kanel eller vanilje.

Find mig også lige her på Facebook: https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345






Ingen kommentarer:

Send en kommentar