torsdag den 2. maj 2013

Karbonader m. hytteost, broccoli og chili.

Foto: Sara B. Clausen.
Jeg er blevet helt vild med at bruge hytteost blandet i magert kød- det giver saftighed og god smag. I disse er der desuden broccoli og  rød chili. Det smager skønt og ser også godt ud. Server med en god salat f.eks denne og måske lidt bådkartofler så har du et dejligt måltid.
Opskrifter er med få ændringer fra "Når mor er på Skrump" ikke en bog jeg har købt fordi jeg er på skrump- men fordi jeg synes der er lækre opskrifter i den på sund og god mad.

4 personer:

500 g. mager flæskefars eller blandet kalv/flæsk gerne 3-6 %
1 rød chili u. kerner, hakket
250 g. broccoli
100 g. hytteost
1 æg
30 g. rugmel (alternativt havregryn)
1 lille løg fintrevet
Salt og peber

Olie til stegning

Skær den øverste top af broccolien så du får en masse små bitte buketter. Smuldr det godt ned i en skål. Bland farsen af de øvrige ingredienser og rør den godt sammen.
Form 4 store eller 8 små karbonader og steg dem ca. 2-3 min på hver side. 

Foto: Sara B. Clausen.
Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar