lørdag den 13. april 2013

Sort pasta med laks i cremet sauce m. Chili, forårsløg og basilikum.

Foto: Sara B. Clausen.
En nem og hurtig pastaret som smager dejligt :-)

Til 2 personer:

2 laksesteaks
2 skalotteløg
1 fed hvidløg
5 forårsløg, tynde skiver på skrå
1 dl. tør hvidvin
250 ml. madlavningsfløde 4%
3 spsk. frisk basilikum, hakket
1 rød og 1 grøn chili u kerner, hakket
1 tsk. urtebouillon med ½ dl vand  (A. Vogel)

Salt og peber

Desuden:
1 pakke frisk Fettucine(sort)
Frisk parmesan i flager
Evt. lidt lime el. citronskiver til at klemme over ved bordet.


Kog ca. 1 l. vand med lidt salt op i en dyb sauterpande el. lignende med låg. Når vandet koger, lægges laksen i og der slukkes for blusset, lad trække. Efter 8 min tages laksen op og ligges stilles til side.

Hak skalotteløg og chili og steg det i lidt olie ca. 2 min. tilsæt hvidvin og lad der reducere til ca. halvdelen. Tilsæt fløde, forårsløg og 1 tsk. urtebouillon  rørt ud i ½ dl vand. Lad simre i 5 min. Tilsæt basilikum, smag til med Salt og peber.
Kog pastaen efter anvisning. Fjern skindet fra laksen og det brune fedt(det smager ikke godt synes jeg!) Lav store chunks/flager og kom i den varme sauce.
Anret den kogte drænede pasta på en tallerken, hæld den varme sauce over. Garner med friske basilikumblade og lidt flager parmesanost.

Foto: Sara B. Clausen.

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar