onsdag den 20. marts 2013

Rodfrugtpizza på tortilla m. pesto.

Foto: Sara B. Clausen.
Lækker vegetarisk pizza- der dog nemt i selskab med fx. lidt seranoskinke kan tilfredsstille også kødelskende folk :-) Opskriften her faldt jeg over i ugens grønne opskrift fra Sæson - jeg synes altid det er meget inspirerende.
Jeg valgte dog at lave en lille smule om på fremgangsformen, da jeg ikke helt tror på at patinakken bliver lækker på de.10-15 min i ovnen som det max. tager for tortillabunden at være klar.
Jeg brugte de lidt tykkere tortillapizza bunde som kom på markedet for noget tid siden (Santa Maria).
Jeg stegte de fine pastinakskiver på en pande i en godt skvæt olivenolie og tilsatte til sidst lidt salt og peber og hakkede urter. Det fungerede rigtig godt.

Foto: Sara B. Clausen.
Opskrift 4 personer:

4 tortillabrød (gerne de tykke tortillapizza)
300 g. pastinak
4 stængler rosmarin
4 kviste timian
1 pose revet mozarella light.
1 glas basilikumpesto
Salt og peber
Olivenolie

Rens og skræl pastinakkerne og skær dem i tynde skiver på langs. Kom et godt skvæt olivenolie på og vend dem på en hed pande til de begynder at tage lidt farve og blive mere bløde. Tilsæt de hakkede urter, salt og peber.
Fordel pastinakkerne på de 4 tortillabunde og drys ost henover. Hvis du ønsker kød på (det gjorde min ældste søn) så kom evt. lidt seranoskinke på. Søt dem i ovenen ved 200 grader (varmluft) i ca. 10-15 min. Server med pesto til som man kan dryppe over og gerne med en god salat fx. denne til også.

Foto: Sara B. Clausen.

Foto: Sara B. Clausen.

Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar