torsdag den 21. marts 2013

Indisk kyllinge curry med kokosris.

Foto: Sara B. Clausen.
Dejlig krydret indisk ret som er populær herhjemme og tit kommer på bordet. Du kan sagtens vælge at lave retten med kalkun, gris, eller oksekød i stedet for. Jeg er bare ret glad for kylling til den. Server gerne med mangochutney og evt. lidt Naan til.


Foto: Sara B. Clausen.
Ingredienser 4 pers:

Curry:
500 gram kyllinginderfillet
2 store løg
1 stort fed hvidløg (solo)
1 rød chilipeber uden kerner
1 dåse kokosmælk
1 karton hakkede tomater
1 tsk. hønseboullion (Oscar)
2 tsk. kanel
3 hele kardemommekapsler
3 tsk. god madras karry
Salt og peber
Lidt rapsolie

Ris:
6 spsk. kokosmel
3 basmati dl ris.
3½ dl. vand
lidt salt

Skær kyllingen i mindre stykker. Hak løget groft og hvidløget lidt mere fint. Fjern kerner fra chili og skær den i strimler. Brun kyllingen i en varm sauterpande med lidt olie, tilsæt løg, hvidløg og chili og lad det svitse med nogle minutter til de begynder at blive klare. Tilsæt krydderier og svits med nogle min. tilsæt herefter tomat, kokosmælk og bouillon. Lad simre ca. 15 min.

Kog risene i saltet vand. Rist kokosmel på en tør pande. Drys kokos over risene og server til kyllingcurrien sammen med fx. mangochutney, ekstra ristet kokos og Naan.


Foto: Sara B. Clausen.


Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar