torsdag den 28. februar 2013

Saftige urtekarbonader med seranosvøb - serveret med hvidkålssalat med blåbær,mozzarella,appelsin m.m.

Foto: Sara B. Clausen.
Dejlig aftensmad i dag som bestod af nogle skønne saftige karbonader og en skøn salat samt kartofler. Jeg gider ikke lave sauce dertil i hverdagen så jeg klarer mig gerne med enten lidt pesto til eller Ajvar dertil :-)
Salaten er også rigtig skøn med minimozzarella, mini rød snackpeber uden  kerner(dem har jeg ikke lige set før- ligner nærmest en chili ) blåbær, appelsin, persille og citronolie.

Foto: Sara B. Clausen.
3 pers:

Karbonader:
500 g. magert hakket kalv og flæsk
1 æg
2 spsk. hakket bredbladet persille
2 spsk. hakket dild
1½ tsk. dijonsennep med honning
Salt og peber

1 pakke serano, hver skive skåret i to på langs.
Olivenolie med citron

Foto: Sara B. Clausen.

Salat:
½ hvidkålshoved (u. stok og grove blade) fint snittet
150 g. blåbær
1 appelsin i tern
6 små mini snackpeber (Fandt dem i Kvickly) i ringe.
1 pakke mini mozzarellakugler (fx. Lidl)
2 spsk. hakket bredbladet persille
Evt- et rødløg i tynde ringe
2 spsk. olivenolie med citron

Bland det hakkede kød med de øvrige ingredienser (på nær citronolien og seranoskinken). Form til tre karbonader og vikkel seranoskinke omkring siderne. Placer på tallerken som er smurt med lidt citronolie (giver god smag og sikrer at den ikke klæber på). Krydr med salt og peber. Steg 6 min på hver side ved god varme.Lad trække lidt på panden.

Bland salaten sammen og dryp med lidt citronolie.

Server med kogte små kartofler og evt. lidt pesto eller Ajvar dertil.

Foto: Sara B. Clausen.
Husk at jeg nu også findes på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar