onsdag den 6. februar 2013

Green Chicken Curry.

Foto: Sara B. Clausen.
Denne ret er med udgangspunkt i en opskrift fra BBC good food- men med lidt justeringer. Bl.a. fandt jeg det ikke nødvendigt at servere ris til, da der også er kartofler i retten. Istedet brugte jeg flere grønne bønner og serverede Paratha dertil til at søbe saucen lidt op i og rulle retten ind i.

300 g. små gourmetkartofler skåret i kvarte.
300 g. gørnne bønner, nippede og skyllede.(evt. fra frost).
1 stort løg, små tern
1 fed hvidløg, små tern
1 grøn chili u. kerner, finthakket
4 tsk. grøn karry pasta
400 ml. kokosmælk, light
2 spsk. fishsauce
1 spsk mucovadosukker
450 g. kylling i tern
1½ tsk. tørret citrongræs (urtekram)
1 stor håndfuld friske basilikumblade
1 spsk. veg. olie
Salt og peber

Foto: Sara B. Clausen.

Kog kartoflerne i ca. 10 min i letsaltet vand, kog bønnerne med de sidste 5 min.- de skal stadig have bid. Hæld vandet fra og sæt til side.

Varm lidt olie i en wok og varm den op, svits hakket hvidløg, chili og løg i nogle minutter. Tilsæt grøn karrypasta og derefter kokosmælk. Når det bobler, tilsættes fishsauce,tørret citrongræs og muscovadosukker. Tilsæt dernæst kylling i tern. Lad simre i ca. 8-10 min. Tilsæt kartofler og bønner lad simre med i 5 min. Smag til med salt og peber. Vend til sidst basilikumblade i retten. Server med enten Paratha til eller med ris hvis det ønskes.

Foto: Sara B. Clausen.
Husk at jeg nu også findes på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345


Ingen kommentarer:

Send en kommentar