mandag den 1. oktober 2012

Den der du ved nok!

Foto: Sara

Kender du "den der du ved nok"?? Det gjorde jeg ikke og undrede mig derfor noget da en kollega snakkede om at hun ville tage "Den der du ved nok" med. Men der er altså en kage og jeg synes den er rigtig god, ikke mindst når børnene skal have kage med til hele klassen, for den passer lige til sådan en stor bradepande og så er der i hver fald nok til alle. Min ene søn havde sådan en med i dag og det var efter hvad han fortæller en stor succes. Bradepanden er da også tom.
Jeg synes at der er lige vel meget fedtstof og sukker i opskriften og reducerede derfor mængden noget- det fungerede helt fint. Skriver som jeg gjorde.

Dej:
400 g. sukker
4 æg
3½ dl. mælk
½ dl. kaffe (brygget)
450 g. mel
2 tsk. vaniljekorn(urtekram) eller 4 tsk. vaniljesukker.
4 spsk. Kakao
4 tsk. bagepulver
200 g. smeltet margarine

Glasur:
150 g. margarine
1 spsk. kaffe (brygget)
3 spsk. Kakao
1½ tsk. vaniljekorn eller 3 tsk. Vaniljesukker
100 g. kokosmel
375 g. flormelis

Pisk æg og sukker stive. Sigt mel, bagepulver og kakao i æggemassen og tilsæt de øvrige ingredienser og vend dejen godt sammen. Hældes i en bradepande beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 20-25 min. Lad afkøle inden glasuren kommes på.

Lav Glasuren ved at røre alle ingredienser sammen i en gryde ved middel varme. Når massen er homogen fordeles den på den afkølede kage. Glasuren er rigtig god!

Foto: Sara













Ingen kommentarer:

Send en kommentar