tirsdag den 18. september 2012

Lækre Breakfast Cookies

Foto: Sara
Inspireret at MissMuffins super fine side og opskrift på disse cookies, måtte jeg og min ældste søn straks bikse sådan nogle semi-sunde sager sammen. Vi havde nemlig lige et par modne bananer i overskud :-)
De dufter skønt af banan og mørk chokolade- en total vinder kombination!
Gode til den lille (lækker)sult og som en ekstraordinær lækkerbisken i madpakken. Vi havde ikke tranebær på lager, så vores blev med rosiner og grofthakket mørk chokolade.Skriver opskriften som vi lavede dem.


Foto: Sara

Opskrift ca. 18 stk.:

2 modne bananer- de må gerne have sorte pletter! 
300 g. havregryn
75 g. mørke rosiner eller tørrede tranebær
90 g. mørke grofthakket chokolade
4 tsk. smeltet smør
½-1 tsk. vaniljesukker

Et lille nip salt

Mos bananerne godt.Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt det sammen. Dejen skal kunne klemmes sammen til små flade, kugler. Tilsæt  evt. lidt mere smør eller banan hvis den ikke vil hænge sammen. Kom de flade kugler på en bageplade med bagepapir.
Bag dem 20-25 min. ved 175 grader.

 
Lad dem køle helt af på en bagerist inden de fyldes på dåse, hvis der da bliver nogen tilbage at fylde på dåse.

2 kommentarer:

  1. Uha, det lyder nemt, kunne være jeg skulle bruge mine overmodne bananer på sådan en omgang!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tror jeg ikke du vil fortryde ;-)
      Kh Sara

      Slet