mandag den 27. august 2012

Skønne & sunde rugbrødsboller m. Abrikos og mørk chokolade.

Foto: Sara
De her rugbrødsboller er den perfekte snack eller som lille mellemmåltid i madkassen. Jeg har fået inspiration fra en kollega og kan varmt anbefale andre at prøve. Tror de fleste børn vil elske dem. Man kan variere i det uendelige, nødder, tørrede tranebær, chokolade m.m. Udgangspunktet er en alm. rugbrødsblanding, som man rører sammen på almindelig vis efter pakkens anvisning og så tilsætter grofthakket chokolade, nødder, tørrede frugter m.m.

Foto: Sara

Foto: Sara

Foto: Sara

Opskrift ca. 24 stk:

En pakke rugbrødsblanding (fx. Amo´s solsikkerugbrød)
10 Tørrede abrikoser, hakket
100 g. Mørk chokolade min. 70 %, grofthakket
Lidt havregryn til drys

Bland rugbrød efter anvisning på pakken. Tilsæt hakket chokolade og abrikoser. Bland det godt sammen med rugbrødsdejen.
Sæt på en plade med bagepapir med to skeer, drys med havregryn. Lad hæve en time. Sæt i en forvarmet ovn på 175 grader og bag dem ca. 25- 30 min. tag dem ud og lad køle af på rist.
Kan fryses.

3 kommentarer:

  1. Denne kombination lyder lækker, Den kunne jeg godt finde på at lave selv,
    Jeg har selv haft succes med boller af rugbrødsblanding, Jeg har lavet dem med hasselnødder og æble, de er især gode til mellemmåltider.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er i hver fald en succes herhjemme! Æble og nødder lyder nu heller ikke værst.

      Slet
  2. De ser meget lækre ud, også fine at have med til en lille togrejse!
    mor

    SvarSlet