fredag den 3. august 2012

Frikadeller med sommergrønt

Foto: Sara
Foto: Sara

Foto: Sara


Dagens ret blev en omgang frikadeller (lavet af kalv/svin) med dejlige danske grøntsager til. Nye kartofler lidt letdampet spidskål, gulerødder med top og broccoli og hvid sauce.Efter min mening er det vigtigt at alle grøntsagerne kun lige er kogt så de har bid. 

Gem grøntsagsvandet til at lave en hvid sauce. Den er god at hælde over spidskålen, så det bliver lidt a´ la stuvet spidskål - bare en mere frisk version, hvor et kvart kål placeres på tallerknen og garneres med saucen og evt. lidt persilledrys. Behold stokken på kålen når du skærer i kvarte og koger i lidt saltet vand(ca. 3 min.) det holder sammen på kålstykket. 

Lav saucen af grøntsagsvand og mælk smagt til med lidt muskat, salt og peber og evt. lidt grøntsags bouillon.

Frikadellerne lavede jeg efter denne opskrift som jeg tidligere har blogget- det fungerer bare og jeg laver en kæmpe portion så der er til madpakker og fryser også!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar