søndag den 15. april 2012

Svampesuppe med ingefær



Foto: Sara B. Clausen

En dejlig nem og lækker suppe. Jeg har lavet den tit med lidt små variationer, det er fint at improvisere lidt. I dag blev forårsløg f.eks erstattet med lidt porre, da det var det eneste min fakta kunne præstere på en noget slunken grøntsagshylde. Desuden blev bønnespirer erstattet med minimajs.

Ingredienser:
250 g. champignon i skiver
10 dl. Varm grøntsagsbouillion
75 g. risnudler
2 tsk. Majsolie
2 fed hvidløg, presset
2½ cm frisk ingefær skåret i fine tern
1 spsk. Ketchup
1 spsk. Soja
Ca. 7 minimajs, delt på langs.
½ porre det fine af det grønne skåret i strimler.
En gulerod,(skær riller på langs og skær dem ud så skiverne ligner små  blomster)

Frisk Koriander til Garnering

Hak Ingefær fint og varm olien i en wok. Svits Ingefær og hvidløg og tilsæt efter 2 min champignoner, lad dem stege med i ca. 3 min. Tilsæt grøntsagsbouillion, ketchup og soja. Rør risnudler, gulerodsblomster, porre og majs i og lad suppen koge videre i ca. 5 min. Server garneret med frisk koriander.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar