onsdag den 15. oktober 2014

Lækre æggewraps med krydret vegetarisk mexifyld (glutenfri).

Foto: Sara B. Hansen.
Foto: Sara B. Hansen.
Onsdagens vegetaret blev denne virkelig lækre ret. Jeg er blevet vild med LFCH udgaven af æggewraps og har fundet frem til min egen version som jeg synes er god. 
Brug en stor plastiktallerken til at vende på, når du laver dine wraps så går det let og de bliver flotte.
Tilbehøret er lavet med løg, gulerod, kinakål og mørk Soy4you (køderstatning) og så krydret med karry, soja og tacokrydderi. Server med revet ost og lidt chilisauce samt jalapenos ved bordet. Regn med en wrap per person, da de mætter godt. Rester er gode til madpakken.
Foto: Sara B. Hansen.

Ca. 7 æggewraps:

5 æg
4½ æggehvide (bruger dem på flaske eller bægre)
4 spsk. skyr
1½ dl. mælk
4 spsk. loppefrøskaller
salt og peber
kokosolie til stegning.

Vegetarisk mexifyld;
1 stort løg
3 mellemstore gulerødder, revet groft
1 stort kinakål, skyllet og strimlet fint
1 pose mørk Soy4you
1½dl vand
1 fed hvidløg, knust
1½ tsk. karry
1 pose taco mix
3 spsk. soja/Tamari (glutenfri)
evt. lidt peber

Tilbehør: Tacosauce, jalapenos, revet ost


Pisk hele æg og æggehvider med skyr og mælk og tilsæt loppefrøskaller samt salt og peber. Pisk godt sammen og lad stå 8-10 min. Varm en god pandekagepande op og steg dine wraps i lidt kokosolie (ca. ½ tsk. pr. wrap). Det er vigtigt at den bliver så bagt på den første side at den løsner sig fra bunden, når du skubber lidt frem og tilbage med panden. Lad den glide over på en plastiktallerken (nemmere fordi den er let) og læg panden over og vend den så forsigtigt men med en kvik bevægelse rundt så den kan steges på den anden side. Fortsæt til du er færdig.

Svits løget i lidt olivenolie nogle min. Tilsæt karry og svits lidt. Kom revet gulerod og hvidløg ved og steg nogle min. Tilsæt kålen og svits til den falder lidt sammen, kom tacomix ved og vend det rund, tilsæt Soy4you samt vand og soja. lad simre ca. 10 min ved mellem varme. Om nødvendigt tilsæt en smule mere vand. Smag retten til. Server med tilbehør ved bordet.

Find mig også på FACEBOOK.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar