onsdag den 17. september 2014

Hindbærgrød m. vanilje

Foto: Sara B. Hansen
Har du mange hindbær i haven og er fryseren fyldt godt op og marmeladeglassene ligeså,? Så kan du jo lave en dejlig gang hindbærgrød. Det smager så skønt og sommerligt og minder mig en hel del om bedsteforældre, solskin og barndom. Om du vil have fløde på, sødmælk eller minimælk er helt op til dig- jeg foretrækker det sidste, men jeg ved mange synes at det som minimum skal være sødmælk.
Vores hindbærhøst har været ret beskeden- jeg ved ikke om det skyldes at stiklingerne først blev sat i foråret? (er ikke så havekyndig) men de gror og jeg satser på at de næste år giver en masse. Vi fik til gengæld en stor portion af en af min mands kollegaer, som ikke selv havde plads til flere- så sødt af ham :-)

Foto: Sara B. Hansen


Ingredienser:

1000 g. friske modne hindbær, skyllet
400 g. rørsukker
1 stang vanilje
6 spsk. vand
4 tsk. kartoffelmel, rørt med vand til en jævning


Foto: Sara B. Hansen

Kog hindbær, vand, vaniljekorn og stang samt sukker langsomt op under låg. Tag låget af og kog igennem i 3-4 min.
Tilsæt jævningen i en tynd stråle mens der røres.Kog til det tykner. Tag af varmen og hæld på en skål. Tildækkes med husholdningsfilm. Server afkølet med kold mælk.

Find mig også på Facebook.

Foto: Sara B. Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar