fredag den 5. september 2014

Citronmarineret torsk serveret på en bund af sauteret spidskål med chili og æble.


Foto: Sara B. Clausen
En rigtig nem og lækker ret som kan tilberedes på max 30 min. jeg er vild med spidskål og synes det smaget fantastisk som her vendt på en hed pande med æble, chili og hvidløg og et godt drys peber samt røget paprikaflager.

Ingredienser 4 Personer:

4 store torskefileter , alternativt sej, brosme eller lignende hvid fast fisk.
1 øko. citron skal og saft
Salt og Friskkværnet peber
olivenolie eller smør til stegning

1 spidskål i strimler
2 røde æbler fx. discovery, fine både
1 rød chili i strimler
1 fed hvidløg finthakket hvidløg
1 tsk. røget paprikaflager
Friskkværnet peber
Salt

Tilbehør iøvrigt: Kan suppleres med gulerodsfritter m. sesam. kartoffelfritter med sesam eller  et stykke groft brød samt citronbåde

Riv citronskal over fileterne og klem saften over, krydres med peber og salt og står 10-15 min. og marinerer.

Snit spidskål og skær æbler i tynde både, hak hvidløget fint og skær chili i strimler. Varm en pande op og tilsæt lidt olivenolie eller smør og sauter spidskålen 2 min. tilsæt chili og hvidløg samt øvrige ingredienser og sauter i yderligere 4 min.

På en anden pande steges torsken ca. 3-4 min på hver side i lidt smør så den bliver gylden.

Anret torsken ovenpå en bund af spidskål med æble og chili og server med et stykker groft brød eller kartofler hvis du ønsker det. Kom en båd citron ved. Server straks.

find mig også på Facebook.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar