torsdag den 25. juli 2013

Virkelig skøn Brownieopskrift!

Foto: Sara B. Clausen.
Jeg var da lige ved helt at glemme at få denne Brownie på bloggen og det er en stor fejl- for den blev bare helt perfekt! Jeg synes ofte at opskrifter jeg har prøvet, ikke bliver helt den rigtige konsistens- det skal jo være den der lette men samtidig lidt bløde/fugtige og smeltende konsistens og endelig ikke tør.
Den her opskrift, som stammer fra bogen "Fair Food" (lækker bog!)er virkelig god. Du kan sagtens lave mandelmelet selv, ved at skolde og smutte dem og lade dem tørre nogle timer, male på blender og så igen lade tørre nogle timer. Tøringsprocessen kan springes over- men jeg synes det fungerer bedst at gøre det.

Foto: Sara B. Clausen.

Ingredienser:
270 g. valnødder
250 g. mørk chokolade
215 g. usaltet smør
4 æg
230 g. rørsukker
80 g. hvedemel
80 g. mandelmel
1 tsk. natron

Foto: Sara B. Clausen.

Beklæd en brownieform med bagepapir. Hak valnødder groft. Smelt den hakkede chokolade sammen med smør i en gryde på lav varme, den skal kun lige være smeltet.
Pisk æg, mandelmel og sukker sammen i en anden skål og tilsæt den smeltede chokolade. Sigt hvedemel og natron ned i en anden skål og derefter sigets den igen ned i chokoladeblandingen. Tilsæt valnødder og vend det hele godt sammen med en dejskraber. Hæld dejen i brownieformen og bag midt i ovnen i 20-25 min. ved 180 grader. Tag kagen ud og lad den køle i formen inden den skæres i mindre stykker og serveres sammen med fx. en klar is og lidt hindbærcoulis (200 g. hindbær og saften af en appelsin 
80 g, sukker eller flormelis, moses sammen med gaffel).

Find mig også på facebook:https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar