mandag den 3. december 2012

Old school - Frugtsalat :-)

Foto: Sara B. Clausen
Denne frugtsalat forsvandt som dug for solen og mums hvor smagte den dog også godt. Det er jo bare sådan en børnevenlig evig klassiker- men den her blev alligevel den bedste længe. Derfor vil jeg skynde mig at skrive den ned, mens jeg endnu husker hvad jeg gjorde :-)

Ingredienser 6 pers:

3 store appelsiner fileteret og skåret i tern
2 store æbler m. skræl , i tern.
3 bananer, i tern
1 bakke kernefri druer, halverede
150. g. god mørk chokolade, groft hakket

1 brik Arla vaniljecreme 12 % ( kom den 30 min i fryseren)
1 tsk. vaniljekorn
1 brik Milda til piskning 26%
(saft fra appelsiner.)

Pynt:
Halverede vindruer, appelsinfileter og revet mørk chokolade.

Start med at komme vaniljecremen i fryseren i 30 min. Skær herefter appelsinerne i fine fileter uden den hvide hinde, som ikke smager godt. Kom appelsiner og medfølgende saft fra skærebræt over i en serveringsskål. Fjern kernehus fra æbler og skær dem i mindre tern og vend med appelsiner og saft, så de ikke bliver mørke.
Skær banan og halver druer og kom det også i skålen. hak den mørke chokolade groft og kom i skålen.

Tag den kolde creme ud af fryseren og kom i en skål- pisk den til den er let og skummende. Pisk Mildafløden sammen med vaniljekorn i en anden skål. Bland 2/3 del af vaniljecremen med fløden (det bliver formentlig for meget med hele cremen, så du må gemme resten). Vend flødecremen i frugtblandingen og den appelsinsaft der er fra udskæring. 

Pynt med appelsin i fileter, halverede druer og revet mørk chokolade.


Foto: Sara B. Clausen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar