tirsdag den 11. december 2012

Julefrikadeller.

Foto: Sara B. Clausen.
Lækre frikadeller som er gode til julefrokosten og med krydderier der passer til julen. Jeg lavede en stor portion- men man kan jo bare halvere eller dele i mindre portioner og komme i fryseren.

Foto: Sara B. Clausen.
Ingredienser:

900 g. Hakket svinekød (lav fedtindhold)
2 dl. Havregryn
2 æg
2 fintrevne løg
friskkværnet peber
1½ tsk. salt
1 tsk. allehånde
1½ tsk. 5-krydderi.
½ tsk. stødt muskat

Rør farsen sej med salt. tilsæt de øvrige ingredienser og rør farsen godt sammen. Lad trække koldt i min. 30 min. Form små frikadeller og steg dem gyldne i fedtstof på en varm pande.

Foto: Sara B. Clausen.



2 kommentarer:

  1. Jeg elsker frikadeller.
    Bruger også gerne havregryn i mine, men skal helt klart prøve med de foreslåede krydderier

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse, de er lækre og lige tilpas krydrede efter min smag :-)
      Kh Sara

      Slet