tirsdag den 4. september 2012

Orientalsk koteletfad med ristet kokos og ris.

Foto: Sara
En nem og smagfuld hverdagsret som jeg improviserede i går aftes. Resultatet blev en dejlig og krydret ret,samtidig med at de sødmefulde ananasstykker gav lidt kontrast. Det smagte dejligt  med de ristede kokosflager på.

Foto: Sara


Ingredienser:

6 koteletter
3 spsk. karry
Salt og peber
1 spsk. knust chili

1 rød peberfrugt i tern
6 tomater, grofthakkede
250 g. champignon i skiver
350. g. ananas i tern, evt. fra dåse
1 rød chili, u. kerner, hakket
2 løg i skiver
1 fed hvidløg, knust
1 dåse kokosmælk
Salt og peber
2 tsk maizena rørt ud i lidt vand

Tilbehør:

1½ dl. tør ristet kokosmel
Basmatiris

Vend koteletterne i salt, peber, karry og tørret chili og gnub det godt ind i kødet. Steg bøfferne ca- 3 min på hver side og kom dem i bunden af et ovnfast fad. Svits løgene i 4 min på panden. Tilsæt hvidløg, champignon, chili og peberfrugt og lad stege med i 5 min. Tilsæt grofthakkede tomater, kokosmælk og ananas og lad simre nogle min. Smag til med salt og peber. Jævn saucen med lidt maizena. Hæld saucen over kødet og sæt retten i ovnen i ca. 25-30 min. Kog imens risene og rist kokosmel på en tør pande. Ved servering drysses den ristede kokos over retten.

Foto: Sara

Ingen kommentarer:

Send en kommentar