torsdag den 18. oktober 2012

Lækker curry med Indiske toner.

Foto: Sara
Bliver simpelthen nødt til at dele denne opskrift med jer! Det var en jeg fandt på, for at få brugt nogle rester fra køleskabet, heriblandt en skinkemignon udskæring som var tilovers fra da jeg fremstillede kryddermedsister. Men hold op hvor blev den altså bare god- sund er den også og hele huset dufter af skønne indiske krydderier- MUMS!


Foto: Sara

4 personer:

350 g. skinkemignon skåret i små tern
2 finthakkede røde chilier u. kerner
2 fed hvidløg
½ tsk. spidskommen
2½ tsk. Garam Masala
1½ tsk. Gurkemeje
1 tsk, Salt
Friskkværnet peber

1 Løg, fine tern
2 pastinakker i mindre tern
2 Gulerøddder i mindre tern
1 stort madæble, skrællet og skåret  i tern
1/4 Savoykål uden stok og grove stængler, skåret i mindre stykker.
1½ dl. Mosede tomater (købes i Flaske)
1 brik Milda madlavning 4%

Vend kødtern med finthakket chili, presset hvidløg, garam Marsala, Gurkemeje og Spidskommen samt salt og peber og olivenolie. Lad det marinere 30 min.

Varm en sauterpande godt op og svits kødet i dets kryddermarinade i ca. 5 min. Nyd imens duften! Tilsæt herefter løg, gulerod, pastinak, æble og Savoykål. Lad det svitse godt med i ca. 5 min. Tilsæt mosede tomater samt Milda og lad retten simre i ca. 20 min. Smag til med salt og peber.

Server med ris til og evt. Naanbrød.


Foto: Sara

Ingen kommentarer:

Send en kommentar